
De geruchten deden al enige tijd de ronde, maar nu is het dan ook officiëel. De Alpine A110 krijgt een derde variant in het gamma met extra vermogen en zo mogelijk nog minder gewicht. What’s not to like?
De geruchten deden al enige tijd de ronde, maar nu is het dan ook officiëel. De Alpine A110 krijgt een derde variant in het gamma met extra vermogen en zo mogelijk nog minder gewicht. What’s not to like?
De geruchten deden al enige tijd de ronde, maar nu is het dan ook officiëel. De Alpine A110 krijgt een derde variant in het gamma met extra vermogen en zo mogelijk nog minder gewicht. What’s not to like?
We vinden onder de motorkap nog steeds dezelfde 1.8 turbo, maar die levert in de A110S nu 292 pk en 320 Nm, waardoor de sprint naar 100 km/h nu nog amper 4,4 seconden in beslag neemt.
Optioneel kan je nu ook het dak in carbon bestellen wat het gewicht met nog bij 2 kg naar beneden haalt. Andere opties zijn lichtgewicht velgen van Fuchs en een carbon afwerking voor de stoelen. Ook aan de afstelling van het chassis hebben de ingenieurs van Alpine zitten sleutelen. Zo is er een ander type vering dat 50% stijver is, inclusief aangepaste dempers. De (uitgeholde) anti-roll bars zijn 100% stijver. De A110S ligt 4 mm dichter bij de grond. Daarnaast ontwikkelde Michelin aangepaste Pilot Sport 4 banden (215 breed vooraan, 245 achteraan).
De A110S wordt eind dit jaar verwacht en is nu reeds te bestellen voor €66 500.