
BMW had dit model al getoond op Concours d’Elegance in Pebble Beach en ter ere van de 30e verjaardag van de M3 is hij gelanceerd: de M4 GTS.
BMW had dit model al getoond op Concours d’Elegance in Pebble Beach en ter ere van de 30e verjaardag van de M3 is hij gelanceerd: de M4 GTS.
BMW had dit model al getoond op Concours d’Elegance in Pebble Beach en ter ere van de 30e verjaardag van de M3 is hij gelanceerd: de M4 GTS.
BMW trekt hierbij grotendeels de kaart van de gewichtsbesparing, naar analogie met de E92 M3 GTS en de E46 M3 CSL.
BMW maakt bij dit model veelvuldig gebruik van carbon (motorkap, dak, splitter, spoiler en koffer) en met carbon verstekt plastic (CFRP) voor de stoelen en deurpanelen.
Nadat ook de achterbank gedumpt en een titanium uitlaat gemonteerd werd, werd een mooie 25 kg winst gemeten t.o.v. de gewone M4 met automaat.
De grootste nieuwigheid onder de motorkap is het gebruik van waterinjectie, dat al geruime tijd dienst doet in de Safety Car M4 in de MotoGP.
Door deze toepassing ligt de inlaattemperatuur lager, en kunnen er verdere grenzen in het blok worden opgezocht: hallo 500 pk (+69) en 600 Nm(+50)!
Genoeg om dit beestje in 4.1s de sprint naar de 100 te laten klaren. De topsnelheid ligt op 305 km/u.
Qua ophanging zijn de antirolbars en dempers aangepast door M-technici, alsook de stuurinrichting. Ook de DSC en ABS zijn ook herwerkt, aldus BMW.
Verder kan er ook zonder meerprijs geopteerd worden voor een ClubSport-pakket dat onder andere een rolkooi, zespuntsgordels en een brandblusser omvat.
De beschikbare kleuren beperken zich tot zwart, wit of matgrijs.De M4 GTS komt jammergenoeg enkel met DCT-bak.
In de UK kost dit circuitbeest £121,770, de prijs in ons land is nog niet bekend.
Het aantal exemplaren is gelimiteerd tot 700 stuks, waarvan de eerste in de lente van 2016 op onze wegen te vinden zullen zijn.