
De eerste vierzitter in de historiek van Ferrari met vier deuren is volgens Ferrari ‘zeker geen SUV’ maar een sportwagen. De opvolger van de GTC4 Lusso is dus gewoon breder, hoger, langer en zwaarder!
De eerste vierzitter in de historiek van Ferrari met vier deuren is volgens Ferrari ‘zeker geen SUV’ maar een sportwagen. De opvolger van de GTC4 Lusso is dus gewoon breder, hoger, langer en zwaarder!
De eerste vierzitter in de historiek van Ferrari met vier deuren is volgens Ferrari ‘zeker geen SUV’ maar een sportwagen. De opvolger van de GTC4 Lusso is dus gewoon breder, hoger, langer en zwaarder!
In de praktijk is het dus wel gewoon een SUV, financiële melkkoe en een concurrent voor de Lamborghini Urus, Aston Martin DBX en Porsche Cayenne Turbo.
Purosangue staat voor ‘volbloed’ en dat is geen naam die toevallig is gekozen. Met een atmosferische 6.5 V12 onder de motorkap die 715 pk levert en 716 Nm bij maximaal 8250 toeren. Het zorgt voor een topsnelheid van meer dan 310 km/h en een sprint van 0 naar 100 in 3,3 seconden.
De Purosangue is uitgerust met een actieve ophanging. Elke veerpoot heeft afaonderlijk een elektromotor met een spindel die de wagenhoogte continu optimaal probeert te houden en overhellen vermijdt.
Nieuwprijs is een schrikwekkende €390 000, maar geen paniek! De productie is voor de komende jaren al volledig uitverkocht. De eerste leveringen zullen plaatsvinden in Q3 2023.